Onze verplichtingen

Iedereen toegang geven tot gezonder en duurzamer voedsel

Bij Bel willen we meebouwen aan het voedingsmodel van morgen en tegelijkertijd een positieve impact hebben op ons milieu en de mensen om ons heen. Om dit te bereiken combineren we verantwoordelijkheid en winstgevendheid en innoveren we voortdurend om positieve merken en een verscheidenheid aan producten te ontwikkelen die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk zijn. Dit is de betekenis van onze missie: iedereen toegang geven tot gezonder en duurzamer voedsel.

We zijn vastbesloten om de uitdagingen waar we voor staan aan te gaan, voor en met ons hele ecosysteem, van boer tot bord door de 5 onderstaande uitdagingen.

Promoting sustainable agriculture

Duurzame en regeneratieve landbouw bevorderen

Bodemerosie, waterstress en de koolstofimpact van veeteelt zijn allemaal uitdagingen voor de landbouwsector. Landbouw is verantwoordelijk voor bijna een derde van de wereldwijde koolstofuitstoot. Toch is het van essentieel belang om ervoor te zorgen dat er voedselbronnen van voldoende kwaliteit en kwantiteit beschikbaar zijn om tegen 2050 meer dan 10 miljard mensen te voeden.

Bijdragen aan gezonder en duurzamer voedsel

Bij Bel hebben we gezonder en duurzamer eten voor iedereen tot de kern van onze bedrijfsmissie gemaakt. Het aanbieden van geportioneerde producten, onze specialiteit, draagt volledig bij aan deze missie: zo kunnen we onze consumenten de juiste dosis aanbieden, zowel kwantitatief als nutritioneel gezien.

kiri
Fighting climate change

Voor de planeet

In februari 2022 kondigde de Bel Group aan dat het zijn koolstofreductiedoelstelling zou verhogen om de opwarming van de aarde te helpen beperken tot minder dan +1,5°C.

Duurzame porties ontwerpen

De individuele portie vormt de kern van het Bel-model en dient onze missie: iedereen toegang geven tot gezonder en duurzamer voedsel. Het maakt producten toegankelijker, zorgt voor de juiste voedingswaarde en helpt voedselverspilling te voorkomen. Het betekent ook dat we bij Bel de verantwoordelijkheid hebben om een toegewijd en innovatief verpakkingsbeleid te implementeren in elke levensfase van onze producten.

zou verhogen om de opwarming van de aarde te helpen beperken tot minder dan +1,5°C.

Designing responsible packaging
Increasing the accessibility of our products

De toegankelijkheid van haar producten verbeteren

Sinds de oprichting staat de individuele portie centraal in het Bel-model en draagt het bij aan de toegankelijkheid van onze producten. Omdat we ons inzetten voor een gezonder en verantwoorder dieet voor iedereen, willen we dat iedereen met onze geportioneerde producten kan genieten van gezonde en evenwichtige snacks die gemakkelijk kunnen worden vervoerd en in de juiste hoeveelheid kunnen worden geconsumeerd, thuis of onderweg.

2023 Positieve Impact Index

Bel’s Positive Impact Index wil het vermogen van de groep weergeven om zijn bedrijfsmissie te vervullen en een impact te hebben op zijn ecosysteem. Als pionier in de agrovoedingsindustrie toont deze unieke score-index het engagement van Bel tegenover zijn belangrijkste stakeholders en meet de vooruitgang van de groep op basis van vooropgestelde doelstellingen.

Onze activiteiten uitvoeren op een
ethische manier

De Code van Goede Praktijken van de Bel Groep beschrijft de principes, waarden en regels voor het gedrag dat we verwachten van onze medewerkers en partners in alle omstandigheden, overal ter wereld. Medewerkers of derden die het slachtoffer of getuige zijn van ethische schendingen, kunnen dit melden via het waarschuwingssysteem van de Bel Groep. Het waarschuwingssysteem is ontworpen om alle soorten ethische kwesties eerlijk te behandelen. Klokkenluiders worden behandeld door ethische adviseurs op het hoofdkantoor of in onze dochterondernemingen of door de Commissie Ethiek, afhankelijk van het geval. Als je een ethische kwestie wilt melden, neem dan telefonisch contact met ons op via de internationale gratis nummers.